În 2021 ne-am transformat complet locul de muncă din București*, concentrându-ne pe oameni, asigurându-le confortul și productivitatea. Scopul nostru a fost ca spațiul de birou să devină cât mai atractiv pentru actualii, dar și pentru viitorii angajați. Mai mult decât atât, am schimbat rolul biroului: birourile noastre din București și Timișoara au devenit baza noastră de operațiuni, identitatea companiei noastre. Biroul nu mai este un loc doar pentru lucru, ci mai degrabă un loc pentru a te întâlni cu colegi, a socializa și a colabora.
În afară de aceasta, ne-am dorit să creăm o atmosferă de „acasă”, pentru a face tranziția cât mai ușoară pentru colegii noștri. Am reușit acest lucru folosind culori luminoase în combinație cu culori neutre, covoare și mobilier moale (fotolii, canapele și perne), măsuțe de cafea și am renunțat la jaluzelele industriale, înlocuindu-le cu perdele și draperii, așa cum este și acasă. În plus, pentru senzația de natură, am folosit mult lemn, plante și am acoperit părți ale pereților cu mușchi stabilizați.
Noul spațiu de birou găzduiește 80 de colegi, iar, privind în viitor, modul de lucru va fi unul hibrid, cu programare flexibilă, bazat pe sistemul de partajare a birourilor (desk sharing). Angajații își pot rezerva biroul prin aplicația mobilă sau prin browser și pot face check-in atunci când vin la serviciu. Sistemul nu este folosit pentru a le ponta orele lucrate, mai degrabă pentru a ne asigura că nu există birouri blocate fără a fi folosite.
Fiecare birou este echipat cu două monitoare și o stație de andocare pentru a facilita o conectare ușoară a laptopurilor. Desigur, avem scaune ergonomice, dar oferim și un mic număr de birouri de unde se poate lucra stând și în picioare.
Pierderea biroului individual nu înseamnă că nu mai avem propriul nostru spațiu. Fiecare coleg are un dulap spațios alocat cu încuietoare digitală.
Din moment ce atenția s-a mutat de la munca individuală la colaborare, avem un număr crescut de săli de meetinguri de diferite dimensiuni, găzduind între 2 și 30 de persoane. Sălile sunt dotate, în funcție de dimensiune, cu un proiector, ecrane TV/TV Wall, Jabra Speak 510 sau 810 (difuzor pentru apel conferință cu ambele – conectivitate USB și Bluetooth®), webcam Logitech C930e, Cisco MX700 Telepresence și stații de andocare Lenovo. În plus, am înlocuit tablele albe și flipchart-urile cu tapet magnetic.
În acest nou format, recunoaștem și nevoia de confidențialitate. Am instalat două cabine de ultimă generație, izolate fonic, care pot fi folosite pentru apeluri private, întâlniri cu colegii prin teleconferință sau se poate folosi pur și simplu ca loc de muncă în liniște.
Socializarea a devenit la fel de importantă, reunindu-ne după 2 ani de singurătate profesională. Înțelegem în special importanța micro-interacțiunilor, care nu pot fi replicate sau imitate acasă. Ca atare, am conceput două medii speciale pentru a facilita acest tip de interacțiuni. Prima este camera de joacă, o cameră de distracție cu pereți graffiti, cu fotolii lounge de puf, având și o masă de fotbal și un PlayStation. A doua este sala de mese, care acum este o zonă de lounge, găzduind în mijlocul acesteia două canapele generoase cu măsuțe de cafea, înconjurate de o varietate de zone de luat masa și o zonă de preparare a alimentelor (frigidere, cuptor cu microunde, mașină de spălat vase etc.).
Care este cea mai faină parte a noului birou? Faptul că se află la etajul 11, iar noi suntem mândrii proprietari ai unei priveliști magnifice de care ne putem delecta prin ferestre sau de pe una dintre cele patru terase.
*Biroul din Timișoara a fost deja refăcut.
Vizitați (virtual) birourile noastre aici:
https://virtualtour.dtse.ro/ – București
https://tur.angajatoridetop.ro/permastore/adtb/deutsche-telekom/ – Timișoara